Free cookie consent management tool by TermsFeed
VeszprémFest
Premium Music Festival
2025. Július 8-12.  

  • Mobil applikáció :

José Cura | Miklósa Erika | Rost Andrea | Ramón Vargas

Tájékoztatjuk az Érdeklődőket, hogy az Operaestre minden jegy elkelt.
Felhívjuk továbbá a figyelmüket, hogy kedvezőtlen időjárási viszonyok esetén a koncert átköltözik a Veszprém Arénába, ez esetben korlátozott számban további jegyek válnak elérhetővé.
Erről legkésőbb a koncert napján, 13.00 óra után nyújtunk tájékoztatást.
Megértésüket köszönjük.

A jubiláló, 15 éves fesztivál visszanyúl a gyökereihez, és operaestre invitálja a közönséget. Négy olyan világsztár lép együtt a színpadra, akik korábban mindannyian énekeltek már Veszprémben, így együtt azonban először láthatjuk és hallhatjuk őket.

José Cura világhírű argentin tenor fontos pillanatoknak volt szemtanúja, hiszen 2004. augusztus 5-én az ő operaáriáival kezdődött a VeszprémFest története. 6 évvel később ismét a fesztivál fellépői között köszönthettük egy operagála keretében. Miklósa Erika Kossuth-, Liszt Ferenc- és Príma Primissima-díjas koloratúrszoprán énekesnő először 2006-ban lépett a fesztivál színpadára az Éj királynője szerepében, majd 2008-ban Ramón Vargas-szal énekelt közösen egy operagálán, 2012-ben pedig a Don Pasquale-ban Norina szerepében aratott nagy sikert. Ramón Vargas, a mexikói születésű, szintén a világ legnagyobbjai közt számon tartott tenor is harmadszor tér vissza Veszprémbe, hiszen 2005-ben - Rost Andreával - Verdi Rigolettójában, 2008-ban pedig a már említett operagálán hallhattuk őt. Rost Andrea, Kossuth-, Liszt Ferenc- és Príma Primissima-díjjal kitűntetett szoprán operaénekes pedig 2005-ös nagysikerű fellépése, Gilda szerepe után énekel újra a VeszprémFesten, akkori partnerével, Ramón Vargas-szal egy színpadon.

Régi ismerősként köszönthetjük tehát mindannyiukat Veszprémben. És ami még különlegesebbé teszi a 2018-as programot, hogy így négyen először énekelnek együtt, egy színpadon.

Sok okunk van tehát az ünneplésre, tartsanak velünk!

Közreműködik: Miklósa Erika, Rost Andrea, José Cura, Ramón Vargas, A Magyar Állami Operaház Zenekara

Vezényel: Kocsár Balázs
Főzeneigazgató

  • R. Leoncavallo: I Pagliacci (Bajazzók): Prologo (Prológ) ( Cura)
  • Salute ufficiale - Greetings - Köszöntő
  • W.A. Mozart: Die Zauberflöte (A varázsfuvola) ”Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen” (Az Éj királynője áriája a II. felvonásból) (Miklósa)
  • W.A. Mozart: La clemenza di Tito (Titusz kegyelme) ”Se all'impero amici Dei" (Titusz áriája a II. felvonásból) (Vargas)
  • W.A. Mozart: Don Giovanni ”Là ci darem la mano” (Don Giovanni és Zerlina kettőse az I. felvonásból) ( Miklósa-Cura)
  • Ch. Gounod: Romeo et Juliette (Romeo és Júlia) ”Je veux vivre” (Júlia keringője) (Rost)
  • R. Leoncavallo: I Pagliacci (Bajazzók) - Intermezzo - Orchester
  • R. Leoncavallo: I Pagliacci (Bajazzók): ”Vesti la giubba!” (Canio áriája) (Cura)
  • R. Leoncavallo: I Pagliacci (Bajazzók) ”Qual fiamma avea nel guardo! Stridono lassù” (Nedda áriája) (Rost)
  • G. Donizetti: L'elisir d'amore (Szerelmi bájital) ”Una furtiva lagrima” (Nemorino románca) (Vargas)
  • G. Donizetti: L’elisir d'amore (Szerelmi bájital) ”Caro elisir sei mio - Esulti pur la barbara" (Adina és Nemorino kettőse a II. felvonásból) (Rost-Vargas)

Szünet - Interval

  • G. Verdi: Don Carlo: ”Dio, che nell'alma infondere amor” (Szabadságkettős) Cura-Vargas)
  • G. Verdi: Rigoletto ”Caro nome” (Gilda áriája az I. felvonásból) (Miklósa)
  • G. Verdi: Rigoletto ”È il sol dell’anima” (Gilda és a Herceg kettőse az I. felvonásból) (Miklósa-Vargas)
  • G. Verdi: Luisa Miller ”Quando le sere al placido” (Rodolfo áriája a II. felvonásból) (Vargas)
  • G. Verdi: Otello "Niun mi tema" (Otello halála) (Cura)
  • F. Cilea: L’Arlesiana ”È la solita storia del pastore” (Federico áriája a II. felvonásból) (Vargas)
  • G. Verdi: La Traviata ”Parigi, o cara” (Violetta és Alfredo kettőse a III. felvonásból) (Miklósa-Cura)
  • G. Puccini: Manon Lescaut - Intermezzo - Orchester
  • G. Puccini: Tosca ”Non, la sospiri la nostra casetta” (Tosca és Cavaradossi kettőse az I. felvonásból) (Rost-Cura)
  • G. Puccini: Tosca ”Vissi d’arte” (Tosca imája) (Rost)
  • G. Puccini: Tosca ” È lucevan le stelle” (Levélária) (Cura)
  • G. Puccini: La Bohème (Bohémélet) O soave fanciulla” (Mimi és Rodolfo kettőse az I. felvonásból) (Rost-Vargas)
  • L. Bernstein: Candide - Aira of Kunigunda áriája (Miklósa)
  • L. Bernstein: West Side Story - Tonight (Ma éjjel) (Rost,Miklósa-Vargas,Cura)

José Cura

A karakterek mélyen átélt és eredeti értelmezésű megformálásáról, valamint a szokatlan és innovatív koncertjeiről ismert világhírű tenor, José Cura neve rendszeresen feltűnik a legnevesebb színházak plakátjain.

De Cura több, mint egy operaénekes sztár: képzett zeneszerző és karmester, opera rendező, díszlettervező, briliáns előadó és született showman, a legmagasabb színvonalú zene elkötelezettje a szórakoztatásban és a tanításban egyaránt.

1991. óta tartó karrierje során a tradicionális olasz és francia zenei repertoár egyik legkiválóbb előadójaként a világ legnevesebb színházainak vált rendszeres fellépőjévé. Otello, Stiffelio, Sansón, Canio, Calaf, Dick Johnson és Cavaradossi legendás megformálójaként, 2017-ben két új, nagyszerű szereppel szerzett elismerést: Richard Wagner Tannhauserjeként és Benjamin Britten Peter Grimes-jeként.

1999-től karmesterként is láthatjuk őt a színpadon. Olyan kiváló zenekarokkal dolgozott együtt többek között, mint a Londoni Filharmonikusok, a Londoni Szimfonikusok, a Bécsi Filharmonikusok, a Varsói Szimfonikus Zenekar, a Toscanini Orchestra és a magyar Nemzeti Filharmonikus Zenekar.

2007-ben rendezői és díszlettervezői karrierje is útnak indult, azóta darabjaival újra és újra kivívja a közönség és a kritikusok egyöntetű dicséretét. Rendezései, mint a  La Commedia è finite, Samson et Dalila (Sámson és Delila), La Rondine (A fecske), a Cavalleria Rusticana (Parasztbecsület), a Pagliacci (Bajazzók) , a Buenos Aires-i Teatro Colónban rendezett Otello, a Svéd Királyi Opera számára készült Scandinavian bohème, a 2016-ban az Opéra Royal de Wallonie-ban színpadra állított Turandot, valamint a 2017-ben, a bonni operában megrendezett Peter Grimes a kiemelkedő rendezők közé emelte a művészt.

2015 májusában Cura megkapta a Prágai Szimfonikus Zenekar “Artist in Residence” státuszát; szezononként két szimfonikus koncerten vezényli őket, és több darabját, mint például a Magnificat, Ecce Homo és a Modust is közösen mutatták be. Sőt mi több, Ariel Ramirez híres műveinek, a Misa Criollának és Navidad Nuestrának Cura által hangszerelt szimfonikus verzióját is a zenekar előadásában hallgathatta meg a világon először a közönség.

Az argentin szenátus 2015 júniusában José Curát Domingo Faustino Sarmiento Prize díjjal tüntette ki a kultúra és oktatás területén elért eredményeiért, 2017 novemberében pedig az argentin National University of Rosario Professor Honoris Causa címet adományozott a művésznek.

Mikósa Erika

Kossuth-, Liszt Ferenc-, és Prima Primissima-díjas koloratúrszoprán énekesnő.

Tizenévesen atletizált, majd egy baleset miatt abba kellett hagynia a versenyzést, így kedvtelésből az éneklés felé fordult. Alig három év elteltével, 19 évesen – minden idők legfiatalabbjaként – szerződtették a Magyar Állami Operaházhoz. Első külföldi fellépése 1992-ben, Brüsszelben volt, Hamari Júlia meghívásának köszön-hetően. Még ebben az évben Mannheimben mutatkozott be A varázsfuvola Éj királynőjének szerepében, amellyel csakhamar meghódította a világ összes jelentős színpadát Londontól Párizsig, Münchentől New Yorkig, és ő lett a legkeresettebb művész ebben a szerepben, amelyet mára több mint ötszázszor énekelt. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola konzervatóriuma után, 1996-ban külföldön képezte magát: előbb a philadelphiai Academy of Vocal Arts, majd a milánói Scala ösztöndíjasaként.

1999-ig volt tagja a Magyar Állami Operaháznak, ahol szopránszerepek sorát énekelte és énekli azóta is: A denevér Adéljától a Rigoletto Gildáján keresztül a Szöktetés a szerájból Constanzajáig. 2004-től állandó fellépője a New York-i Metropolitannek. A fajsúlyos szerepek mellett előszeretettel szerepel vígoperákban is, például Adéle grófnőként Rossini Ory grófjában, melyben a Szegedi Nemzeti Színházban, legutóbb pedig a Malmöi Operában énekelt. Az opera műfaja mellett szívesen kalandozik a musical, az operett világába is; számos exkluzív gálakoncert főszereplője.

A 2015-2016-os szezonban a West Side Story Mariájaként, a Hunyadi László Gara Máriájaként láthatták a nézők a Magyar Állami Operaházban. A Traviata főszerepében pedig 2016-ban, a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon debütált. Emellett az évad másik fontos pillanata számára a pályafutásának 25. évfordulójára rendezett jubileumi koncert volt az Erkel Színházban.

Szívén viseli az egészséggel, a sporttal, a jótékonysággal és tehetséggondozással kapcsolatos ügyeket is, 2011-ben az önkéntesség magyarországi nagykövete volt, 2012-ben Nemzetközi Fair Play díjat kapott. 2013-ban, amikor Los Angelesben énekelt, átrepült New Yorkba, hogy lefussa a maratont.

Pályája során bejárta a világot, de lakhelye mindvégig Magyarország maradt, egy bakonyi kis faluban él.

Ramón Vargas

Ramón Vargas korunk legkiemelkedőbb, és a világ legkeresettebb tenor énekeseinek egyike. Mexikóvárosban egy kilencgyermekes családban, hetedikként látta meg a napvilágot. 9 évesen kezdett énekelni, amikor szülővárosában csatlakozott a Basilica of Guadalupe fiúkórusához, ezt követően Mexikóvárosban, a Cardenal Miranda Intézetben tanult.

1982-ben Monterreyben debütált Haydn Lo Speziale (A patikus) című operájában. A következő évben elénekelte Fenton szerepét Verdi Falstaffjában, majd ezt követően Don Ottavio szerepét Mozart Don Giovanni című művében. 1986-ban Ausztriába költözött, ahol a Bécsi Állami Operában folytatott zenei tanulmányokat.

Ramón Vargas nemzetközi karrierje 1992-ben indult, amikor a New York Metropolitan Opera felkérte, hogy helyettesítse Luciano Pavarottit, és énekelje el Edgardo szerepét June Anderson mellett. Nem sokkal ezután, 1993-ban debütált a La Scala színpadán, ahol Fenton szerepét énekelte Strehler új, a Falstaff százéves évfordulójára készített produkciójában.

Napjainkban rendszeresen és nagy sikerrel lép fel a világ vezető operaházaiban, néhány példa az előadások közül: Buenos Aires Teatro Colón (La Favorita - A kegyencnő), London Royal Opera House (Un ballo in maschera - Az álarcosbál, La bohème - Bohémélet, Rigoletto, La traviata), Milánó, La Scala (Falstaff, Rigoletto, La traviata), New York, Metropolitan Opera (Attila, La bohème - Bohémélet, Il barbiere di Siviglia - A sevillai borbély, La Cenerentola - Hamupipőke, L'elisir d’amore - Szerelmi bájital, Lucia di Lammermoor - Lammermoori Lucia, Rigoletto, Der Rosenkavalier - A rózsalovag), Madrid, Teatro Real (Werther), Párizs, Opéra-Bastille (Rigoletto, La traviata), San Francisco Opera (Un ballo in maschera - Az álarcosbál, L'elisir d’amore - Szerelmi bájital, Lucia di Lammermoor - Lammermoori Lucia), Bécsi Állami Opera (La bohème - Bohémélet, L'elisir d’amore - Szerelmi bájital, Lucia di Lammermoor - Lammermoori Lucia, Maria Stuarda - Stuart Mária, Roberto Devereux), Verona Arena (Il barbiere di Siviglia - A sevillai borbély, Rigoletto).

Operaénekesi karrierje mellett kiváló koncerténekes, széles repertoárjában a klasszikus olasz daloktól a romantikus német műdalokon át, a 19. és 20. századi francia, mexikói és spanyol szerzők dalai egyaránt helyet kapnak.

2000-ben a Brit Opera az Év Művészévé választotta. 2001-ben a German Phono Academy az év énekesének járó ECHO Klassik díját vehette át. Az osztrák Festpiele magazin 1999. óta minden évben első helyre sorolja a világ legjobb tenor énekesei között.

Bécsben, Ausztriában él feleségével, Amaliával és két fiú gyermekükkel, Fernandóval és Rodrigóval.

Rost Andrea

Kossuth-, Liszt Ferenc-, Prima Primissima díjas operaénekes (szoprán), érdemes művész 

A Rigoletto Gildájára és a Traviata Violettájára gondolva Rost Andrea alakításai megkerülhetetlenek az újkori operajátszás történetében. A világhírű szoprán neve mára fogalommá vált a hazai és nemzetközi operaéletben. Az énekesnő bejárta az operavilág legnagyobb színpadait, hangját pedig az operairodalom számos jelentős szopránszerepében megmutatta.

A művésznő a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerezte diplomáját, s már főiskolásként elénekelte Júlia szerepét Gounod operájában a Magyar Állami Operaház színpadán. Nemzetközi karrierje nem sokkal a főiskola után indult, amikor a Wiener Staatsoper magánénekeseként énekelte első híres szerepeit, melyek alapjaiban meghatározták későbbi  pályafutását. Adina, Susanna és Lammermoori Lucia mellett énekelte Violetta szerepét is, mely később szinte a védjegyévé vált. A világhír felé Riccardo Muti indította el, aki meghívta a Milánói Scala 1994-es Rigoletto bemutatójára, ahol másik emblematikus szerepével, Gildával aratott átütő sikert. Ezt követően sorra kapta a felkéréseket a világ legjelentősebb dalszínházaiból, London, Párizs és Madrid meghódítása után a tengerentúlon is hatalmas sikereket aratott: énekelt New Yorkban, Los Angelesben és Washingtonban is. A nívós operaházakban napjaink legnagyobb karmestereivel dolgozott együtt, köztük Solti Györggyel, Nikolaus Harnoncourttal és Claudio Abbadóval.

A színpad és az operaelőadások mellett megszámlálhatatlan koncertet adott a világ nagy hangversenytermeiben, valamint számos CD-, illetve DVD-felvételen működött közre. Népszerűsége és aktivitása továbbra is töretlen, kapukat nyitva az új műfajok felé. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a közelmúltban több hangoskönyvhöz kölcsönözte beszédhangját.

Helyszínek

Jegyek

Vegye meg jegyét online!

Váltsa meg jegyét online, bankkártyás fizetéssel!

A jegyvásárlási információkat itt találja.

Mobil app

VeszprémFest2023

Töltse le applikációnkat, hogy első kézből értesülhessen legfrissebb híreinkről, fellépőkről, eső esetén helyszínváltozásról.

Elérhető Android és IOS rendszerekre az ismert helyeken, vagy ide kattintva :

Android IOS
Kiemelt támogatók
Támogatók
Szakmai szervezetek

Büszkék vagyunk arra, hogy térségünk vállalatai elkötelezettek a helyi kultúra és közösség életének folyamatos fejlődésében, közös értékeink megőrzésében.